loading...

هزینه های اصلی زندگی در قبرس شمالی

بازدید : 0
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 زمان : 13:02


مدارک مایحتاج برای اخذ اقامت از روش خرید ملک در سال 2024
شما برای این که مراحل خرید ملک در قبرس شمالی را شروع فرمایید مستلزم بعضا مدارک برای کامل شدن کردن پرونده سرمایه گذاریتان در قبرس شمالی دارید. مدارک مایحتاج برای خرید هزینه زندگی در قبرس شمالی ملک در قبرس شمالی عبارتند از:

اصل و ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت
مدرک بودجه یا این که در شکل اجاره تفاهم نامه اجاره ورژن مهم و نسخه برداری
شیت مختار
2 عکس با اندازه پاسپورت
تمکن مالی به بها دست کم 15000 دلاری
سو پیشینه از مرزوبوم مامان و صادرکننده گذرنامه
در شکل متاهل بودن ترجمه مدرک تزویج
که با داشتن این مدارک شما یا این که نماینده قانونی شما می‌تواند در سامانه دریافت اقامت تصویب فرمایید و وهله پلیس برای شما صادر گردد.
شما میباید اصل این مدارک رو به یاروهمدم اسکن تفاهم نامه ممهور گردیده به مهر مالیات را همپا با عکس اشخاص تقاضاکننده در روز و ساعت مقرر که وهله دارید همدم داشته و به سروان مهاجرتی ارائه دهید.
بعد از اخذ و در اختیار گرفتن مامور مهاجرتی در شکل خلا نقص و مشکل و کامل شدن بودن و پذیرش پرونده شما میبایست 48 ساعت آن گاه به سامانه مراجعه و هزینه ازمایش خون را پرداخت نمائید.
این مورد رو مطلقا فراموش نکنید که آحاد این فرآیند دارنده مجال بندی هست و شما بایستی دارنده روادیدِ فرودکاهی باشید به این دلیل‌که طبق ضوابط نو هر رزوی که شما سوای روادید در خاک قبرس باشید 1024 لیر جریمه می شوید.
بعداز این مرحله و جاری ساختن تست های مربوطه چنانچه در تست شما هیچ مشکلی نداشته باشید جواب تست شما از روش آزمایشکاه برای اداره مسافرت ارسال وبا بارکذاری در سامانه درصد توسعه و گسترش شما به 60 درصد ارتقا ویدا میکند.
‌اگه شما قصد سوراخ قبرس رو پیش از وصال به مرحله آخری دارید از این تاریخ 15روز مجال دارید و پس از ان در شکل خروج مشتمل بر جریمه سوای روادید بودن می‌شوید.
بعداز ارائه این مدارک به اداره پلیس هجرت قبرس شمالی شما می توانید از روش پرتال اداره مسافرت قبرس شمالی پیگیر حالت اقامت خویش و ادامه پروسه بصورت آنلاین باشید. درین فرایند شما نیاز میباشد یکسری آزمایشات و آزمایش ها را اعمال دهید و بعداز اخذ پاسخ آزمایشات و آزمایش سالم و جواب آخری پلیس سفر می توانید با پرداخت مالیات اقامت خویش را اخذ نمایید.

روند رسمی که پس از خرید منزل در قبرس شمالی می بایست طی نمایید
شما بعداز خرید ملک در قبرس شمالی می بایست فرآیند اداری آن را طی نمایید که اولیه به وزارت کارها داخلی در شهر لفگوشا ( نیکوزیا ) مراجعه کرده تا تایید صلاحیت صدور گواهی ملک برای شما صادر خواهد شد و بعد نام نویسی در وبسایت اداره سفر که شما برای نام نویسی می بایست مدارکی همانند برگه اولیه گذرنامه ، گواهی ملک خریداری گردیده و یا این که تفاهم نامه اجاره و طومار مختار را آ‌پلود فرمایید و آنگاه یک مجال برای شما در اداره پلیس در لحاظ گرفته می‌شود که در آن تاریخ بایستی به اداره پلیس مراجعه‌کنید و از شما تمکن مالی 15000 دلاری می‌خواهند که بایستی ارائه دهید و آنگاه برای چند آزمایشات به بیمار‌ستان ارجاع داده می‌گردد تا آزمایش خون و سایر آزمایشات مایحتاج از شما صورت پذیرد و در غایت با پرداخت مالیات و بیمه تندرست شما اقامت موقت خویش را که معمولا یکساله میباشد را اخذ می‌کنید


گونه های مدرک ملکی در قبرس شمالی | گونه های گواهی ثبتی و نکات آن
در قبرس شمالی املاک دارنده پنج سبک متفاوت مدرک میباشند، براین اساس زمانی که قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارید ، آغاز بایستی گواهی ملک را تحقیق نمایند تا از نوع و صدق آن مطمعن گردید چون در قبرس شمالی گواهی های می‌باشند که برای خرید بسیار پیشنهاد می گردند و مشکلی به وجود نمی آورند البته بعضا دیگر از مدرک ها دردسر ساز خواهند بود و معمولا بها بسیار تحت تری دارا‌هستند که وسوسه برانگیز میباشد.

گواهی ملکی ترکیش : این نوع گواهی مرتبط با املاکی میباشد که پیش از تقسیم قبرس در سال 1974 در دست شکاف ها یا این که سوراخ های مستقر قبرس بوده اند. تعداد این نوع ورقه ها بسیار معدود و محصور میباشد.
گواهی ملکی فرنگی : این نوع اوراق وابسته به املاکی بوده که پیش از سال 1974 در چنگ اروپایی ها یا این که بقیه خارجیان بوده میباشد. این نوع مدرک و مدرک ملکی ترکیش جز تیم اوراق فی مابین المللی شناخته میشوند.
گواهی ملکی TRNC : یکی اشکال گواهی ملکی در قبرس شمالی ، TRNC میباشد .این ورقه ها وابسته به زمین یا این که ملکی میباشد که بوسیله دولت های دیگر به قبرس داده گردیده است . این املاک تحت عنوان غرامت برای زمینی با به عبارتی اندازه و بها که بعد از پیکار در سال 1974 در جنوب از دست رفته میباشد اهدا می‌گردد. به پناهندگان رخنه‌ قبرسی امتیازاتی متناسب ارزشمند املاکی که در جنوب از دست داده اند ، اعطا میگردد که می‌توانند آن را با گواهی قانونی تی ار ان سی مبادله نمایند.
مدرک ملکی معاوضه ای : یک کدام از دیگر از گونه های مدرک ملکی در قبرس شمالی مدرک ملکی معاوضه ای میباشد . درین اوراق ، مالک ملک در قبرس شمالی املاک خویش را با ملک دیگری در جنوب قبرس مبادله میکند. این خصوصیت در زمین های نصیب ساحلی کمتر رخداد می افتد البته سابقه این املاک ایمن میباشد.
مدرک ملکی آویزان : سندها آویزان یا این که TMD اوراق غصبی میباشد که در شکل بروز تحولات سیاسی و تصمیمات نو بعدی ممکن میباشد به مالکان املاک جراحت برساند. به این ترتیب پیشنهاد میشود که به هیچ عنوان با اینگونه اسنادی ملک خریداری نکنید.

بازدید : 0
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 زمان : 13:23


جشنواره موسیقی کلاسیک
فستیوال موسیقی کلاسیک که در اوایل ماه آوریل و در لارناکا برگزار میگردد. مجموع تالار‌های لارناکا طی دوران جشنواره در هم اکنون اجرای موسیقی میباشند. این کنسرت‌ها بوسیله نوازندگان و ارکستر میان‌المللی برگزار میگردند و تک تک جمعیت شهر در اکنون برگزاری کنسرت می‌باشند. بعضی از کنسرت‌ها در سواحل قبرس یا این که در حوالی حاشیه دریا نیز هزینه زندگی در قبرس شمالی برگزار می گردند.

جشنواره موسیقی کلاسیک در قبرس شمالی یک اتفاق افتاد هنری و فرهنگی میباشد که به اجراهای زنده و اجراهای کلاسیک موسیقی تخصیص دارااست. این جشنواره به خواسته رواج و ارتقا هنر موسیقی کلاسیک و جذب عشق و علاقه‌مندان به‌این مدل موسیقی در قبرس شمالی برگزار می گردد.

در جشنواره موسیقی کلاسیک قبرس شمالی، هنرمندان پر رنگ و ارکسترهای ماهر در پوسته کنسرت‌ها و اجراهای زنده، قطعات موسیقی کلاسیک مانند سمفونی‌ها، کنسرتوها، اپراها و قطعات سولو را به اکران می گذارند. این جشنواره تحت عنوان یک پل ارتباطی فی مابین هنرمندان موسیقی کلاسیک و جامعه موسیقی دوست در قبرس شمالی فعالیت می‌نماید.

جشن و پای کوبی‌ها و جشنواره‌‌های قبرس شمالی | معرفی جامع ، فرصت برگزاری و خرید بلیط - دو‌شنبه تمیز
دو شنبه منزه
دو‌شنبه تمیز، یا این که همان “Bayram”، یکی‌از روزهای اساسی و مذهبی در قبرس شمالی میباشد. این روز در روزنگار اسلامی، در ماه رمضان و بعد از نقطه نهایی ماه خجسته رمضان (عید فطر) پایکوبی گرفته می‌گردد. تحت عنوان روزی که پس از ماه خجسته رمضان استارت می گردد، دو شنبه تمیز تحت عنوان روز تمیزی و عصمت و طهارت شناخته می گردد.

در‌این روز، عموم قبرس شمالی به مساجد میروند و نماز خاصی به اسم “نماز عید” را اقامه می‌نمایند. این نماز به طور جماعت و با حضور کبیرٔ عموم برگزار می گردد. همینطور، در حین روز دو‌شنبه تمیز، عموم با هم منزل‌ها را منزه و منزه می‌نمایند و تحت عنوان یک عید ، خانواده‌ها و دوستان با یکدیگر دیدار و تهنیت عید را به اشتراک میگذارند. همینطور، درین روز، بعضی از عموم بو و ادکلن استعمال می‌نمایند و جامه‌های تازه می پوشند.
دو‌شنبه منزه یک روز تعطیل و اساسی در قبرس شمالی میباشد و برای اعیاد و پایکوبی‌های مذهبی درین حوزه‌ به شمار میاید.

پایکوبی‌ها و جشنواره‌‌های قبرس شمالی | معرفی جامع ، فرصت برگزاری و خرید بلیط - روز ظهور حضرت عیسی مسیح یا این که جشن سال نو میلادی
روز ظهور حضرت عیسی مسیح یا این که جشن سال نو میلادی
در قبرس شمالی، روز ظهور حضرت عیسی مسیح تحت عنوان یک روی داد اساسی در روزنگار پای کوبی گرفته میشود. این روز تحت عنوان “عید ولادت عیسی مسیح یا این که روز جشن سال نو میلادی Christmas Day شناخته می شود.

روز ولادت عیسی مسیح در 25 دسامبر از هر سال تحت عنوان روز به دنیاآمدن عیسی مسیح پایکوبی گرفته میگردد. در‌این روز، مسیحیان در سراسر قبرس شمالی به کلیساها و جای ‌های مذهبی خویش میروند و اپلیکیشن‌های مختلفی را برگزار می‌نمایند. مراسم عبادی، تلاوت آهنگ‌های مذهبی، سخنرانی‌ها و مراسم ویژه مثلا عمل‌هایی می‌باشند که درین روز برگزار می شوند.

روز تولد عیسی مسیح یک روز تعطیل و اساسی در قبرس شمالی میباشد. در‌این روز، خانواده‌ها و دوستان با یکدیگر دیدار می‌نمایند، جشن و پای کوبی و فستیوال‌های خاصی برگزار می شود و عموم از زمان استعمال می‌نمایند تا جشن و پایکوبی و شور را جشن و پایکوبی بگیرند و این روز را با محبت و صلح به خاطر بیاورند.

پایکوبی‌ها و جشنواره‌‌های قبرس شمالی | معرفی جامع ، فرصت برگزاری و خرید بلیط - روز عید تازه یا این که جشن و پای کوبی آگیوس
روز عید تازه یا این که پایکوبی آگیوس
روز عید تازه، که تحت عنوان جشن و پای کوبی آگیوس (Ayios) نیز شناخته می گردد، یک جشن و پایکوبی مذهبی و اساسی در قبرس شمالی میباشد. این پای کوبی در روز‌نگار ارتودکس شرقی جای دارد و به مناسبت تجدید جدید آغاز سال میلادی برگزار می شود.

روز عید جدید در 1 ژانویه هر سال جشن و پایکوبی گرفته می‌گردد. درین روز، عموم قبرس شمالی به کلیساها و جای ‌های مذهبی میروند و مراسم عبادی را برگزار می‌نمایند. این مراسم مشمول تلاوت آهنگ‌های مذهبی، سخنرانی‌ها و مراسم ویژه‌ای میباشد که به مناسبت تجدید تازه و استارت سال نو برگزار میگردد.

خلال مراسم عبادی، در روز عید جدید عموم قبرس شمالی از مجال به کار گیری می‌نمایند تا با خانواده و دوستان خویش دیدار نمایند و با هم جشن و پایکوبی بگیرند. این روز معمولاً با تهیه و تنظیم میزهای آکنده از غذاهای خاص و سنتی، موسیقی، رقص و شادمانی سپری میگردد. در بعضا بخش ها، عموم ممکن میباشد به عرضه خیریه و امداد به نیازمندان بپردازند.

روز عید تازه یک روز تعطیل در قبرس شمالی میباشد و فستیوال‌ها و کار‌های مختلفی در سراسر حوزه‌ برگزار می شود. این روز فرصتی میباشد برای پای کوبی و شادمانی، همبستگی خانواده و جامعه، و متانت و آرزو برای سال نو.

بازدید : 2
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403 زمان : 12:52


آیا تغییر و تحول در بها لیر ترکیه بر هزینه‌ها در قبرس شمالی اثر داراست؟
واحد پول میهن قبرس شمالی لیر ترکیه بوده که اکنون قیمت لیر ترکیه پاره ای در موقعیت ضعیفی نسبت به پیشین در مقایسه با بقیه واحد‌های جهانی پول مانند دلار، یورو و پوند جای‌دارد که به طور طبیعی در اقتصاد و قطعا هزینه‌ها و چگونگی معاش در قبرس شمالی نیز اثر داراست. ولی از‌آنجا که واحدهای مبلغی مختلفی به ویژه یورو و پوند در قبرس شمالی رایج بوده و دکان‌ها و دکان‌ها نیز آن ها را قبول می‌نمایند، تبدیل ارز از لیر به یورو یا این که پوند در قبرس به خصوص در هنگام نوسانات ارزش رایج میباشد و در‌حالتی که که پول اندوخته خویش را تبدیل به یورو یا این که پوند فرمائید، می توانید از اثر سوء ناشی از افت لیر ترکیه در هواخواهی باشید و چه بسا با خرید تولید ها ساخت‌و‌ساز داخلی قبرس شمالی حتی منفعت هم داشته باشید. شما می‌توانید برای اخذ همه سرویس ها ارزی در قبرس شمالی با صرافی پرسپولیس صرفا صرافی کاملا اهل ایران در قبرس شمالی در تماس باشید برای استخراج داده ها بیشتر بر روی دکمه پایین کلیک هزینه زندگی در قبرس شمالی فرمایید.

صرافی پرسپولیس
مخارج قبرس شمالی در قبال قبرس جنوبی
مخارج معاش در قبرس شمالی بسیار ارزان خیس از قبرس جنوبی میباشد. می قدرت اعلام کرد حدود 30 تا 45 در صد ارزان خیس میباشد. واحد قانونی پول در قبرس جنوبی یورو میباشد، و واحد مبلغی قبرس شمالی لیر ترکیه، همین قضیه علامت دهنده این میباشد که مخارج معاش قبرس شمالی به مراتب کمتر از قبرس جنوبی میباشد.
درخصوص هزینه مسکن ارزش املاک در قبرس شمالی بسیار کمتر از قبرس جنوبی میباشد، بها مسکن در قبرس شمالی حدود 75 درصد از قبرس جنوبی ارزان خیس میباشد. همین یک ادله قادر است نماد دهد که قبرس شمالی برای معاش، حیطه ای بسیار مطلوب خیس از قبرس جنوبی میباشد زیرا خرید و اجاره مسکن جز مخارج مهم و اصلی هر خانواده ای میباشد.
سود‌گیری
در حین کتابت این نوشته‌ی‌علمی دستکم دستمزد 15800 لیر هست و خط فقر برای یک خانواده 4 نفره در قبرس 13800 لیر میباشد، از این تفاوت شما میتوانید ‌به راحتی به خیلی از محاسبات اقتصادی و موقعیت معاش در‌این جزیره برسید و بی استدلال وجود ندارد که قبرس شمالی رو پردیس مدیترانه یا این که پنج‌مین میهن امن جهان می خوانند زیرا به حیث اقتصادی حالت ایمنی داراست .
که شما به خیال و خاطر وضعیت خاص مالی، طفل فعالیت نمیبینید ، آشغال گرد نمیبینید ، متکدی ندارد ، داده های عددی جرم و جنایت درین مرز و بوم به جهت داشتن اقتصادی آهسته و مستحکم به شدت تحت ‌میباشد.

بازدید : 2
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 زمان : 12:39


آیا هنگام خرید ملک هزینه مازاد وجود دارااست؟

مخارج جانبی خرید ملک دربرگیرنده:

0.5٪ بابت هزینه تمبر مالیاتی که بعداز عقد تفاهم نامه هزینه زندگی در قبرس شمالی پرداخت میگردد.
5٪ بابت مالیات که پیاله مقطع 1سال بعداز تحویل کلید پرداخت میگردد.
6٪ بابت قسمتی از تصویب گواهی و گارانتی تفاهم نامه که پیش از تصویب تفاهم نامه در اداره تصویب پرداخت می‌شود.
۶٪ الباقی هزینه تصویب و جابجایی مدرک که بعداز تسویه بدون نقص و صدور گواهی تک برگ پرداخت می‌گردد.
۱۵۰۰-۷۵۰ پوند بابت هزینه اگو(فاضالب) که بعداز تحویل کلید پرداخت میگردد.
۳۰۰۰-۱۵۰۰ پوند بابت هزینه انشعابات که بعد از تحویل کلید پرداخت می گردد.
چه‌گونه یک مشاور املاک دارای اعتبار پیدا کنم؟

هنگام گزینش املاک در قبرس شمالی به چه نکاتی دقت کنم؟

در شرایطی‌که سرمایه گذار می باشید، ترجیحات مدل معاش، قربت به تجهیزات رفاهی، و پتانسیل درآمد اجاره ای خویش را در لحاظ بگیرید. بخشها ساحلی مانند گیرنه و فاماگوستا به جهت زیبایی چشم انداز‌ای دوستداشتنی میباشند.

آیا می‌توانم تحت عنوان یک فرنگی در قبرس شمالی وام مسکن بگیرم؟

آری، بعضا از خزانه ها در قبرس شمالی به فرنگی ها وام مسکن ارائه می‌دهند. با این اکنون، موقعیت و قانون ها ممکن میباشد گوناگون باشد، به این ترتیب پیشنهاد میشود یک سری مورد را تحقیق نمائید و با یک مشاور مالی مشورت کردن نمایید.

آیا هنگام فروش ملک عوارض مالیاتی وجود داراست؟

0.5٪ بابت هزینه تمبر مالیاتی که بعد از عقد تفاهم نامه پرداخت میگردد.
5٪ بابت مالیات که پیاله زمان 1‌سال بعد از تحویل کلید پرداخت میشود.
خرید ملک در قبرس‌‌ شمالی
خرید ملک در قبرس‌‌ شمالی؛ پیشنهادی مطلوب برای سفر سهل وآسان
قبرس به‌تیتر یک مقصد مهاجرتی مطلوب برای ایرانیان که مسافت اندکی با کشور ایران داراست، از حالت قابل قبولی برای خرید ملک برخوردار‌است. هزینه‌های زیر معاش، مسکن و علم آموزی، بخش ها تفریحی و طبیعی بسیار خوشگل، قابلیت و امکان دریافت اقامت و اشتغال ریلکس و قابلیت سرمایه‌گذاری در‌این سرزمین با سرمایه اندک، خرید ملک در قبرس شمالی را به پیشنهادی مطلوب برای هجرت ایرانیان تبدیل می‌نماید. در‌این مقاله به موقعیت خرید مسکن درین مرز و بوم و مزایای آن میپردازیم.

خرید ملک روشی مطلوب جهت دریافت اقامت در قبرس‌‌ شمالی میباشد

خرید ملک روشی مطلوب جهت دریافت اقامت در قبرس‌‌ شمالی میباشد
قبرس شمالی به‌تیتر یک جزیره اساسی بعد از جزیره ها سیسیل و ساردنی در دریای خزر شناخته میشود. این سرزمین با دارابودن تجهیزات توریستی متفاوت و طبیعت دیده نشده و خوشگل، مقصد بخش اعظمی از مهاجران اهل ایران میباشد. موسسه ها خرید ملک در قبرس شمالی با آشنایی وضعیت‌های مطلوب سرمایه‌گذاری بر روی ملک، شایسته ترین حالت را برای متقاضی ها به وجود می آورند.

یک کدام از شایسته ترین وضعیت خرید مسکن در اروپا، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی میباشد که با استعمال از آن درخواست کننده میتواند به هم پا همسر و فرزندان تا 18 سال اقامت دایم این میهن را دستیابی نماید.

مزایای خرید ملک در قبرس‌ شمالی چیست؟
مشاجره مالکیت مجموع و کمال یک ملک ، مهم‌ترین موضوعی می باشد که برای خرید ملک در یک مرزوبوم می بایست آیتم گفت و گو قرار بگیرد، شما تصمیم دارید تا در ترکیه یا این که قبرس منزل ای بخرید ، هم اکنون دربین این دو مورد کدام را تعیین می‌کنید ؟ کشوری که صرفا مالکیت ساختمان را به شما میدهد یا این که کشوری که ضمن مالکیت ساختمان مالکیت زمین را هم به شما واگذار می نماید.

مهم ترین تفاوت خرید ملک در قبرس و ترکیه همین نکته قابل توجه میباشد، مملکت ترکیه حق مالکیت زمین را به اتباع فرنگی نمی دهد ، مضمون‌ این مورد این میباشد که شما تا هنگامی مالک آن ملک می‌باشید که ساختمان سرپا باشد و به محض تخریب زمین به جهت فرسودگی یا این که زمین‌لرزه ، زمین به دولت ترکیه واگذار می‌شود ، در زمین لرزه اخیر ترکیه ، بخش اعظمی از سرمایه گذاران املاک کلیه سرمایه خویش را از دست دادند ، این وسیع ترین ضرری میباشد که ممکن میباشد به سرمایه گذار وارد گردد ، البته در قبرس شمالی اینگونه مشکلی نیست.

شما در قبرس عرصه و اعیان را خریداری میکنید ، یا این که به نوعی خاک این میهن را می‌خرید ، این یک امتیاز بسیار گران قدر میباشد که سبب ساز گردیده است تا سرمایه گذاران متعددی به مکان ترکیه ، قبرس شمالی را گزینش نمایند.

بازدید : 2
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 زمان : 13:04


۲. نگاهی به هزینه‌های مسکن در قبرس شمالی
در قبرس شمالی، هزینه‌های مرتبط با مسکن قادر است بر حسب متراژ، محل و نوع ساختمان گوناگون باشد. ولی به‌طور کلی، این هزینه‌ها نسبت به اکثری از کشورهای اروپایی هزینه زندگی در قبرس شمالی قابل قبول میباشد.

واحد سنجش کرایه‌های مسکن
در زمینه‌ی کرایه‌های مسکن، بایستی اعلام کرد که به نسبت کشورهای اروپایی و حتی بعضا از کشورهای اهالی، نسبتا مطلوب میباشد. برای مثال، یک سوئیت با یک خواب در راءس شهر ممکن میباشد به شما هزینه حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه رسد. ولی در صورتی در‌پی منزل‌ای با یکسری خواب باشید، این هزینه قادر است به حدود ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو رسد.

کرایه مسکن یک خوابه:۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه
کرایه مسکن تعدادی خوابه:۹۰۰ تا ۱۱۰۰ یورو در ماه
کرایه مسکن آپارتمان (استودیو): ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه
هزینه خرید مسکن
در‌حالتی که قصد خرید مسکن را در قبرس شمالی دارید، می بایست هزینه‌های بالاتری را پرداخت فرمائید. یک سوئیت با یک خواب در راءس شهر ممکن میباشد حدود ۱۱۰ هزار یورو هزینه نماید. در حالی که یک منزل با یک‌سری خواب قادر است به شما هزینه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یورو رسد.

خرید مسکن یک خوابه: حدود ۸۰ تا ۱۵۰ هزار یورو
خرید مسکن یکسری خوابه: ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یورو
خرید آپارتمان : ۵۰ تا ۸۰ هزار یورو
در غایت، بایستی خاطرنشان کرد که هزینه‌های مسکن در قبرس شمالی با دقت به تجهیزات و استانداردهای معاش در‌این مرز و بوم، مطلوب میباشد. و بها املاک در قبرس شمالی رو به پرورش است. برای مقایسه بها املاک در سالهای پیشین رویش آن به نوشته‌ی‌علمی راهنمای سپرده گذاری در قبرس شمالی مراجعه نمایید تا داده ها بی نقص تری در امر سپرده گذاری در بازار مالامال بهره مسکن قبرس شمالی به دست آورد.

۳. تحلیلی بر هزینه طعام و خرید مصرفی در قبرس
آنالیز هزینه‌های غذایی و خرید مصرفی در قبرس نشانه می دهد که معاش درین مرزو بوم قادر است برای بخش اعظمی از عموم جالب باشد. با این درحال حاضر، برای فهم عالی این زمینه، موردنیاز میباشد به جزئیات بیشتری از هزینه‌های معاش در قبرس پرداخت.

ارزش مواد غذایی نخستین مشمول نان (۱ کیلوگرم) ۹ لیره که چنانچه بها لیر را ۱۸۰۰ تومان در لحاظ بگیریم ارزش نان کیلویی ۱۶،۲۰۰ تومان ، برنج باسماتی (۲۰ کیلوگرم) به بها ۲۵۰ لیره مساوی ۴۵۰ هزار تومان ، سیب زمینی (۱ کیلوگرم) به ارزش ۹ لیره مساوی ۱۶،۲۰۰ تومان و گوجه خارجی (۱ کیلوگرم) به بها ۱۸.۲۱ لیره هم اندازه ۳۲،۷۷۸ تومان میباشد. ارزش مرغ حدود ۳۷ لیر متساوی ۶۶،۶۰۰ تومان در هر کیلوگرم میباشد، در حالی که گوشت گاو ۱۱۰ لیر مساوی ۱۹۸،۰۰۰ تومان در هر کیلوگرم ارزش دارااست. تخم مرغ (۳۰ عدد) حدود ۶۰ لیره متساوی ۱۰۸،۰۰۰ تومان میباشد.

هزینه‌های غذایی
ارزش محصول ها غذایی در قبرس در مقایسه با کشور‌ایران مطلوب‌خیس میباشد. همینطور می‌اقتدار اذعان کرد که هزینه خرید مصرفی در قبرس، نسبت به دیگر کشورهای حوزه‌، کمتر میباشد.
در قبرس، بازارهای محلی فراوانی وجود دارا‌هستند که می‌قدرت در آنان تولید ها جدید و ارزان خریداری کرد. این دستور منجر می گردد تا هزینه خرید مصرفی در قبرس کاهش یابد.
هزینه خوراک در رستوران ها
بها وعده های غذایی در رستوران ها گوناگون میباشد، به نحوی که یک وعده غذایی میان ۱۰۰ تا ۲۵۰ لیره متساوی ۱۸۰ تا ۴۵۰ هزار تومان و مک گرایش در مک دونالد ۹۰ لیره هم اندازه ۱۶۲ هزار تومان هزینه داراست. بلیط سینما حدود ۱۴۵ لیر مساوی ۲۶۱ هزار تومان میباشد.

بازدید : 2
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 زمان : 12:22


چه طور در حوزه توریسم در قبرس شمالی سپرده گذاری کنیم؟
قبرس شمالی بعنوان مرز و بوم زمان های بی نقطه پايان و زیبایی های دیده نشده شناخته میشود. این جزیره قشنگ که در شرق مدیترانه واقع شد‌ه‌است، خیر فقط تاریخ و فرهنگ وتمدن بی نیاز داراست، بلکه منظره سپرده گذاری امیدوار کننده ای در نصیب توریسم و مهمان نوازی دارااست. درین راهنمای جامع، ما جنبه‌های متعدد سرمایه‌گذاری در توریسم در قبرس شمالی را تحقیق می کنیم و دلایل تبدیل شدن این حوزه‌ به مقصدی جالب برای سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا را هزینه زندگی در قبرس شمالی کشف میکنیم.

صنعت توریسم در قبرس شمالی
قبرس شمالی در دهه پیشین پرورش قابل توجهی را در نصیب توریسم تجربیات نموده است. وضعیت استراتژیک، آب و هوای مناسب و به جا مانده فرهنگی آن را به جاذبه ای برای گردشگران از اروپا، خاورمیانه و بالاتر از آن تبدیل نموده است. این ناحیه طیف متنوعی از جاذبه ها، از جای های تاریخی باستانی گرفته تا سواحل دیده نشده و معاش شبانه لبریز جنب و جوش را ارائه میدهد.

پیش از کاوش در مجال های سپرده گذاری، ضروری میباشد که منظره رسمی و نظارتی در قبرس شمالی را پژوهش فرمائید. سرمایه گذاران بایستی خویش را با ضوابط و قوانین TRNC مرتبط با سپرده گذاری فرنگی، مالکیت میزان دارایی و تولید بیزنس آشنا نمایند.

مجال های سپرده گذاری
توسعه و گسترش هتل و استراحتگاه:
قبرس شمالی پتانسیل متعددی برای توسعه و گسترش هتل و استراحتگاه ارائه میدهد. با خط ساحلی تعجب آور و زیبایی طبیعی، سرمایه گذاران میتوانند از تقاضای رو به پرورش برای اقامتگاه های گران قیمت سپرده گذاری نمایند. پاداش‌های دولت و پناه از بسط‌های تازه این قسمت را به‌ویژه دیدنی می‌نماید.

مهمان‌منزل‌های بوتیک و بوم‌گردی:
برای عده ای که عشق‌مند به سرمایه‌گذاری در مقیاس خرد‌خیس می باشند، مهمان‌منزل‌های بوتیک و سرمایه‌گذاری‌های بوم‌گردی محبوبیت پیدا می‌نمایند. این ها به مسافرانی که پیرو تجربیات فردی خیس و پایدارتر می‌باشند، جواب می‌دهد.

رستوران‌ها و سرگرمی‌ها:
صحنه‌های متنوع آشپزی و معاش شبانه لبریز جنب و جوش جزیره زمان‌هایی را برای سرمایه‌گذاران در نصیب رستوران و سرگرمی ساخت‌و‌ساز می‌نماید. شراکت با سرآشپزها و صنعتگران محلی میتواند به سپرده گذاری شما اعتبار بخشد.

توریسم تندرست :
توریسم تندرست در سطح جهانی در حالا ظهور می‌باشند و قبرس شمالی قادر است از این بازار به کار گیری نماید. استراحتگاه های اسپا، مرکز ها سالمی و تجهیزات توریسم پزشکی پتانسیل رویش بسیار خیر دارا‌هستند.

بازدید : 5
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 زمان : 14:37


هزینه خرید پوشاک در قبرس
هزینه خرید پوشاک در قبرس بستگی به کارداران مختلفی داراست، به عنوان مثال محل خرید، نوع پوشاک، مارک، چگونگی و… . در قبرس شمالی به ویژه در شهر نیکوزیا بازار های پوشاک ناحیه را دارد که میتوانید از آنان خرید فرمایید. درین بازار ها، معمولاً می توانید پوشاک با ارزش‌ های مطلوب تری نسبت به مارک های دارای اسم و رسم یافت نمایید. ولی، هزینه خرید در‌این بازار ها نیز بستگی به نوع پوشاک و چگونگی آنان داراست. در قسمت اروپایی قبرس در شهر های لارناکا و لیماسول بخشها متعددی برای خرید پوشاک وجود دارااست. در‌این شهر ها میتوانید دکان ‌های تعالی و دسته‌ های خرید مدرنی را پیدا نمایید که اشکال پوشاک متنوعی ارائه میدهند. هزینه خرید در‌این مغازه ‌ها بیشتر از بازار های محلی میباشد، البته میتوانید از تخفیف ‌ها و فروش ویژه به کار گیری فرمائید تا هزینه معاش در هزینه زندگی در قبرس شمالی قبرس را کاهش دهید.

هزینه بهداشت و معالجه در قبرس
بخشی از هزینه معاش در قبرس را مخارج مرتبط با بهداشت و معالجه تشکیل می‌دهد. هزینه بهداشت و معالجه در قبرس برای کسانی که از بیمه های درمانی به کارگیری نمی‌کنند در جدول زیر آمده میباشد.

مخارج بهداشت و معالجه در قبرس هزینه ها به یورو
هزینه ویزیت پزشک معالج 50 – 150
هزینه ویزیت کارشناس 150 – 300
هزینه یک روز اقامت در درمان‌گاه 1000 – 5000
هزینه آزمایش های تشخیصی 300 – 800
هزینه جراحی های رایج 2000 – 5000
اما مخارج معالجه در جراهی ها و بیماری های متعدد ممکن میباشد گوناگون میباشد. شهروندان قبرس از بیمه تندرست همگانی بهره مند می باشند و همین منجر کاهش مخارج بهداشت و معالجه می گردد. برای کاهش مخارج بهداشت و معالجه در قبرس شایسته ترین خط مش به کار گیری از بیمه های درمانی میباشد که از 1800 یورو تا 5000 یورو در سال متغیر میباشد و عمده مخارج معالجه را پوشش می‌دهد.

هزینه معاش دانشجویی در قبرس
هزینه معاش در قبرس برای دانشجو ها بسته به شهر محل اقامت، نوع مسکن، مدل معاش، هزینه ‌های خوراک، حمل و نقل، تفریحات، هزینه ‌های علم آموزی و… گوناگون میباشد. در شهر های تبارک مانند نیکوزیا، لیماسول و لارناکا هزینه معاش معمولاً بیشتر از دیگر شهر هاست. هزینه اجاره سوئیت در بخشها مرکزی و شهر های والا بیشتر از بخش ها دورتر و شهر های خرد میباشد. هزینه طعام نیز بستگی به مدل معاش فرد دارااست. در حالتی که در رستوران‌ ها طعام بخورید، هزینه آن بیشتر از زمانی میباشد که طعام را در منزل تنظیم فرمائید. هزینه حمل و نقل نیز بسته به شهر و نحوه حمل و نقلی که به کارگیری می کنید داراست. به کارگیری از اتوبوس‌ های شهری و ماشین کرایه ای می ‌تواند هزینه بالاتری نسبت به به کار گیری از دوچرخه یا این که پیاده‌ روی داشته باشد. شهریه دانش گاه ها نیز بسته به نوع دانش کده، دوران تحصیلی و فن تحصیلی گوناگون میباشد.

بازدید : 4
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 زمان : 13:23


بها یا این که هزینه اجاره منزل در قبرس
اجاره خانه

اجاره سوئیت ۱ خوابه در راءس شهر ۱،۱۱۹.۸۰ لیر
اجاره سوئیت ۱ خوابه در حومه شهر ۹۶۷.۳۱ لیر
اجاره سوئیت ۳ خوابه در راءس شهر ۱،۸۸۹.۲۹ لیر
اجاره سوئیت ۳ خوابه در حومه شهر ۱،۴۷۳.۱۷ لیر
بها هر متر مربع سوئیت در راءس شهر ۵،۰۹۲.۸۹ لیر
بها هر متر مربع سوئیت در حومه شهر ۳،۸۸۸.۳۹ لیر


مخارج تحصیلی دانشکده مدیترانه شرقی EMU
کالج مدیترانه شرقی، یک کدام از دارای اعتبار ترین دانش گاه های قبرس میباشد و مخارج آن به تفصیل ذیل میباشد :
1)هزینه عصر ی کارشناسی به طور سالیانه 8000 دلار در حرفه های مهندسی و مدیر میباشد و هزینه زمان ی پزشکی ،دارو سازی به طور سالیانه 15000 دلار میباشد .
2)هزینه زمان فوق لیسانس در حرفه های مهندسی ، 9200 دلار برای مجموع عصر میباشد و هزینه فن های مدیر دربین 10000 تا 14000 دلار برای آحاد عصر میباشد .
3)هزینه زمان ی دکترا در حرفه های مهندسی و رئیس نیز با مخارج عصر فوق لیسانس موازی میباشد با این تفاوت که عصر ی دکترا هزینه زندگی در قبرس شمالی 3 تا 5 ساله است .

مخارج تحصیلی دانشکده آمریکایی گیرنه GAU
دانش گاه آمریکایی گیرنه مشتمل بر 5 شعبه در میهن های ایالات متحده، سنگاپور، انگلستان، قبرس و ترکیه میباشد و مخارج آن به تفصیل ذیل است :
1)هزینه زمان ی کارشناسی به طور سالیانه 6000-5000 یورو
2)هزینه زمان ی فوق لیسانس (تک تک عصر ی 2 ساله ) 7000-6000 یورو
3)هزینه زمان ی دکترا (تمام عصر 5 ساله ) 8000 یورو

مخارج تحصیلی دانشکده شرق مجاورت NEU
کالج خاور مجاورت یکی اصلی ترین و بزرگترین کالج های قبرس است و مخارج این دانشکده به گستردن ذیل میباشد :
1)هزینه زمان کارشناسی به طور سالیانه 5000 تا 6000 یورو برای کلیه حرفه های مهندسی و رئیس است .
2)هزینه عصر فوق لیسانس 6000 تا 7000 یورو برای تک تک عصر (2 سال) است .
3)هزینه عصر ی دکترا 8000 یورو برای تک تک زمان (5 سال ) است .
هزینه تیم های پزشکی دانش گاه خاور در حدود طور سالیانه نیز به گستردن تحت میباشد :
1)پزشکی 12600 یورو
2)دندان پزشکی 9400 یورو
3)داروسازی 8600 یورو
4)دامپزشکی 8600 یورو
قابل ذکر میباشد که فن دندانپزشکی به لهجه ترکی و در شکل تشکیل زمان دست کم با 15 دانشجو فرنگی به گویش انگلیسی برگزار می‌گردد.

بازدید : 6
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 زمان : 12:12


مزایا و معایب معاش در قبرس
آب و هوای شگفت انگیز و یک دور و اطراف تندرست
موقعیت محیطی به اندازه آب و هوا مطلوب میباشد. جمعیت قبرس صرفا 1 میلیون نفر میباشد. هیچ کمپانی گران قدر صنعتی نیست که بتواند گوشه و کنار زیست را آلوده و کثیف نماید. ماشین ها تنها از بنزین و گازوئیل کیفیت خوب اروپایی استعمال می نماید. به چهل و خیر کنار دریا قبرس، یعنی صدها کیلومتر خط ساحلی، سند در میان المللی دوستداری اطراف زیست “درفش آبی‌رنگ هزینه زندگی در قبرس شمالی ” اعطا شد‌ه‌است.

معاش ایمن و ریلکس
قبرس یک مرزو بوم اروپایی از یک طرف میباشد. در آنجا دمکراسی و نظم وجود دارااست. قبرسی ها از دید تاریخی با بیگانگان بسیار عالی خوی می نمایند. به طور تقریبً کلیه قبرس ها انگلیسی سخن می نمایند و در سطح بالایی نیز در آن حرف می نمایند. قبرسی ها با خوشحالی و گرایش با بیگانگان تزویج می نمایند. قبرس از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا بوده میباشد. از سال 2008 قبرس در حیطه یورو بوده میباشد.

میانگین قدمت 78 بوسیله مردان و 81 سال برای زنان میباشد. قبرس دارنده سیستم بهداشت و معالجه امروزی و توسعه یافته ای میباشد.

یادگرفتن کیفی
شاید در قبرس یک کدام از شایسته ترین سیستم های یادگرفتن دبیرستان کلاً دریای شمال وجود داشته باشد. می اقتدار مدرسه ها انگلیسی و یونانی و حتی روسی را تعیین کرد. در کل شهرهای والا قبرس مدرسه های محرمانه انگلیسی وجود داراست که چرخه بدون نقص فراگیری ابتدایی و دبیرستان را ارائه می‌دهند.
معایب مملکت قبرس
مشاغل بهتر برای دانشجوها فی مابین المللی نیست. فرقی نمی نماید که شما در موضوع خویش علم و تجارب داشته باشید. شما به رنج میتوانید یک عمل متناسب با درآمد عالی به دست آورید. بیشتر مشاغل مو جود در قبرس اینک برای قبرس و اروپایی ها محفوظ میباشد. در شرایطی‌که مدرک کارشناسی و فوق لیسانس خویش را در قبرس به نقطه پایان رسانده باشید، ممکن میباشد بتوانید کارهایی را در فن خویش جاری ساختن دهید. البته در صورتی نو زمان مدرک کارشناسی را استارت نموده اید، آنان حتی برای گفتگو نیز شمارا نمی پذیرند. دانشجو یان فی مابین المللی در قبرس صرفا 20 ساعت در هفته مجاز به شغل میباشند و دولت ساعت یه خرده برای شغل دانشجو یان فرنگی تخصیص داده میباشد. معمولاً دست‌کم حقوق و دستمزد در هر ساعت 5 یورو میباشد، به‌این مضمون‌ که می‌توانید در هفته 100 یورو درآمد دستیابی نمائید .

نژادپرستی و تبعیض
نژادپرستی و تبعیض متعددی در قبرس وجود دارااست. تمامی عموم بد نیستند، البته بیشتر آنان بسیار نژادپرست می باشند. حتی در حالتی‌که اشخاص علم آموزی کرده باشند، براساس رنگ پوست، تصمیم به تبعیض قائل شدن در امر اشخاص دارا هستند.

مهاجرت به بقیه کشورهای اروپایی شغل مشقت میباشد
گرچه قبرس یک مرزو بوم اروپایی میباشد، ولی هنوز به شینگن ملحق نشده میباشد. زمانی این میهن شنگن وجود ندارد، مهاجرت به بقیه کشورهای شنگن دشوار میگردد. شما به راحتی می‌توانید به رومانی، بلغارستان و کرواسی بروید چون آن ها همینطور در حوزه‌ شینگن نیستند. غیر از این، تصاحب کردن روادیدِ توریستی برای بقیه کشورهای اروپایی بسیار طاقت فرسا میباشد.
جواب به سوال ها متداول در ارتباط با مخارج علم آموزی و معاش در قبرس
✅ ایا پس از علم آموزی در قبرس به دانشجو مجال شغل یابی میدهند؟

مرزو بوم قبرس به دانشجو یان بعداز علم آموزی فقط 60 روز زمان می‌دهد که فرد دانشجو بتواند درین زمان کار پیدا نماید. این فرصت نسبت به بقیه مملکت ها بسیار کوتاه خیس میباشد. لذا علم آموزی در سرزمین های اروپایی مانند المان، هلند، اتریش، فنلاند و… برای علم آموزی بسیار عالی میباشند.

✅ مخارج تحصیلی در قبرس چقدر میباشد؟

در قبرس مخارج علم آموزی نسبت به بقیه سرزمین ها کمتر میباشد. مخارج علم آموزی در‌این مرز و بوم از 4،000 یورو تا 10 هزار یورو متعدد میباشد که بستگی به دوران تحصیلی و فن فرد گوناگون میباشد.

✅ سن و گپ تحصیلی برای مرزو بوم قبرس اساسی میباشد؟

نه. عده ای که گپ تحصیلی دارا‌هستند و سن آن‌ها برای مرزوبوم های اروپایی ریسک دارااست، میتوانند برای مرزوبوم قبرس مبادرت نمایند. سیاست های فرنگی میهن قبرس برای جذب دانشجو دربین المللی، محدودیت های سنی را اجرا نمی نماید.

✅ آیا دانش کده های مرزوبوم قبرس آیتم تائید اروپا و یا این که جمهوری اسلامی ایران میباشند؟

آری. دانش کده های قبرس آیتم تائید وزارت بهداشت و وزارت علم ها کشور ایران می باشند و مدارک تحصیلی این مرز و بوم نیز در اروپا آیتم تائید میباشد.

✅ مخارج معاش در قبرس چه‌طور میباشد؟

قبرس کشوری ارزان و مقرون به صرفه میباشد. مخارج معاش یک دانشجو به صورت نرمال در میان 350 الی 450 یور در هر ماه است که‌این مبلغ نسبت به بقیه مملکت های اروپایی مبلغ پاره ای میباشد.

بازدید : 2
دوشنبه 3 ارديبهشت 1403 زمان : 11:27


مخارج خورد و طعام:

مواد غذایی: مجموعاَ، ارزش مواد غذایی در قبرس شمالی از کشور‌ایران ارزان خیس میباشد هزینه زندگی در قبرس شمالی . برای مثال:
نان: 0.50 دلار
شیر: 1 دلار
تخم مرغ: 1 دلار در هر کتف
گوشت مرغ: 3 دلار در هر کیلوگرم
میوه و صیفی جات: 1 تا 2 دلار در هر کیلوگرم
رستوران ها: ارزش طعام در رستوران ها نیز نسبتاً مطلوب میباشد. می‌توانید با 10 تا 15 دلار یک وعده غذای بدون نقص را در رستوران های بی آلایش رغبت فرمائید.
مخارج جانبی:

پوشاک: ارزش پوشاک در قبرس شمالی به مارک و چگونگی آن بستگی دارااست. در مجموع، می‌توانید با قیمتی شبیه کشور‌ایران، خرقه تنظیم فرمایید.
حمل و نقل: سیستم حمل و نقل همگانی در قبرس شمالی کاملا پیشرفته وجود ندارد. با این حالا، می‌توانید با استعمال از آژانس یا این که اتوبوس های میان شهری به راحتی در‌این ناحیه جابجا گردید. هزینه آژانس نزدیک به 2 تا 3 دلار برای هر مسافرت کوتاه میباشد.
بهداشت و معالجه: سرویس ها بهداشتی و درمانی در قبرس شمالی باکیفیت مناسب ارائه میگردد. هزینه ویزیت دکتر همگانی حدود 10 تا 20 دلار میباشد.
بیمه: بیمه درمانی در قبرس شمالی اجباری وجود ندارد، البته سفارش می شود برای پوشش مخارج احتمالی، بیمه تهیه و تنظیم فرمایید.
مخارج جانبی:

آزمایش تندرست و مالیات اقامت: خلال مخارج خرید یا این که اجاره مسکن، ساکنین قبرس شمالی ملزم به پرداخت هر ساله حدود 100 دلار برای آزمایش سالم و مالیات اقامت میباشند.
مخارج حمل و نقل:

سوخت: بها سوخت در قبرس شمالی از کشور ایران گران خیس میباشد.
حمل و نقل همگانی: سیستم حمل و نقل همگانی در قبرس شمالی تماما پیشرفته وجود ندارد، ولی می‌توانید با به کار گیری از آژانس یا این که اتوبوس های میان شهری به راحتی درین ناحیه جابجا گردید. هزینه آژانس نزدیک به 2 تا 3 دلار برای هر هجرت کوتاه میباشد.
هزینه پوشاک:

برندهای پوشاک شکاف در قبرس شمالی دوست داستنی می باشند و ارزش قابل قبولی دارا هستند.
برای مثال:
هودی: 10 دلار
تونیک: 13 دلار
شلوار جین: 12 دلار
بلوز: 12.5 دلار
کاپشن: 500 دلار
پیراهن: 6 دلار
بوت چرمی: 34 دلار
هزینه آرایشگاه:

ارزش اصلاح مو آقایان و هیبت با سشوار معمولا 6 دلار و ارزش کوتاه کردن موی بانوان در آرایشگاه 8 دلار میباشد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 29
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 16
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 68
  • بازدید سال : 113
  • بازدید کلی : 113
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه